Om een zo fijn mogelijke samenwerking met jou aan te gaan zijn er huisregels opgesteld zodat niemand voor verrassingen komt te staan. Lees deze graag even door voordat een traject aan gaat. Wanneer je het traject aan gaat betekent dit ook direct dat je akkoord gaat met de huisregels
- U wordt, vanuit hygiënisch oogpunt, verzocht bij ieder bezoek een handdoek mee te nemen.
- Als klant dient u zich volgens de algemeen geldende (fatsoens-)normen en waarden te gedragen.
- De praktijk behoudt zich het recht voor om personen die aanstootgevend gedrag vertonen te verwijderen uit het pand.
- Indien u een jas of andere eigendommen aan de kapstok of in de wachtruimte achterlaat vergeet dan niet de waardevolle spullen die hierin aanwezig kunnen zijn mee te nemen.
- De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal/verlies van eigendommen in het pand of buitenterrein (auto, fiets).
- U kunt in de wachtruimte plaatsnemen totdat u wordt opgehaald door uw therapeut
- Ingeval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.
Klachten
De praktijk beschikt over een klachtenprocedure. Uiteraard proberen ik u zo goed mogelijk te helpen maar mocht het toch gebeuren dat u een klacht heeft, vraag ik u eerst de klacht te melden bij uw therapeut. Mocht dit onvoldoende opleveren dan kan er contact gelegd worden met de rechtsbijstandsverzekering van Vital IN life.
Kwaliteit
Vitaal IN life vindt kwaliteit erg belangrijk. Daarom ben ik gecertificeerd om mijn beroep als physis specialist te beoefenen. Ik blijf up-to-date betreft scholing en daarnaast ben ik ook BIG geregistreerd vanuit de fysiotherapie waardoor scholing een verplicht onderdeel is.
Bejegening
Voor de omgang met en het behandelen van de klant/cliënt zijn een aantal richtlijnen opgesteld die door de praktijk worden gehanteerd:
- De werkwijze voor de behandeling wordt voorafgaand aan de behandeling uitgelegd. Hierbij zal worden aangegeven welke coachingstips/handelingen er verricht gaan worden. Als er bezwaren bestaan tegen de handelingen dient de klant/cliënt dit onmiddellijk aan te geven.
- Indien er door bijv. geloofsovertuiging tegen bepaalde handelingen en/of vormen van behandelingen bezwaar bestaat dient u dit bij de eerste afspraak kenbaar te maken zodat de therapeut kan bepalen of u geholpen kunt worden.
Betalingsvoorwaarden
- Deze betalingsvoorwaarden zijn onderdeel van de behandelovereenkomst. Na de eerste behandeling accepteert u automatisch onze voorwaarden.
- De vitaliteitstrajecten worden in de meeste gevallen niet vergoed door uw zorgverzekeraar. U kunt uw zorgverzekeraar hier zelf over informeren.
- Afspraken dienen minimaal 24 uur van tevoren afgezegd te worden. U kunt 24 uur per dag uw afspraak annuleren per mail.
- Wanneer u te laat annuleert, ben ik genoodzaakt kosten bij u in rekening te brengen.
- De facturen dienen binnen 14 dagen na factuurdatum te worden voldaan. Blijft de betaling binnen het benoemde termijn uit, dan volgt er een herinnering. Betaalt u daarna nog niet dan bent u in verzuim. Vital IN life is dan gerechtigd om over het verschuldigde bedrag aanmaningskosten in rekening te brengen.
- Wanneer u ondanks de aanmaning, nog steeds verzuimt te betalen, dan is Vital IN life gerechtigd incassomaatregelen te treffen. Alle met de incasso gemoeide kosten komen dan voor uw rekening.
Privacy Policy
Vital IN life hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In deze privacy policy willen we heldere en transparante informatie geven over hoe ik omga met persoonsgegevens.
Ik doe er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Vital IN life houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dit brengt met zich mee dat ik in ieder geval:
- Uw persoonsgegevens verwerk in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in deze Privacy policy;
- Verwerking van uw persoonsgegevens is beperkt tot enkel de gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze zijn bedoeld;
- Vraag om uw uitdrukkelijke toestemming als ik deze nodig heb voor de verwerking van uw persoonsgegevens;
- Passende technische en organisatorische maatregelen heb genomen zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;
- Geen persoonsgegevens doorgeef aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
- Op de hoogte ben van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop wil wijzen en deze respecteer.
Uw gegevens zijn vertrouwelijk en ik zie het als mijn verantwoordelijkheid om uw privacy te waarborgen. Bij het gebruik van mijn diensten heb ik uw gegevens nodig. Uw privacy wordt gewaarborgd door de beveiligde computers waarbij de AVG wetgeving van toepassing is.
Daarnaast geldt in de praktijk ook een geheimhoudingsplicht. Uw therapeut zal uw medische gegevens en persoonsgegevens geheim houden. Indien het nodig is om uw gegevens te delen met andere zorgverleners of een letselschadeverzekeraar zal uw therapeut dit uitsluitend in overleg met u doen.
U heeft het recht om de geregistreerde gegevens over u in te zien. Alleen de gegevens die invloed hebben op de behandeling worden in uw dossier vastgelegd.
Gegevens van klanten/cliënten worden niet aan derden verstrekt, ook niet aan familie. Ook na overlijden blijven de gegevens geheim. Gegevens worden pas vrijgegeven als de cliënt hiervoor toestemming heeft gegeven. Voor meer informatie verwijs ik u naar onze privacy policy op de website.
Als Vital IN life zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u na het doornemen van onze privacy policy, of in algemenere zin, vragen heeft hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit per mail. Wanneer u zich aanmeldt voor een van onze diensten accepteert u automatisch deze privacy policy.